Healingpraktijk Gaby Buiskool -voor mens en dier-

Cattenbroekerdijk 49, 3461 BD Linschoten
tel. 0348-419846, e-mail

       

welkom

behandelingen

dieren

workshops

artikelen

over mij†††

route

 

Zwanger van een veulen
door Gaby Buiskool, augustus 2008  

CliŽnte met zware darmklachten, sinds jaren. Reguliere behandeling biedt geen soulaas; verschillende alternatieve therapieŽn helpen tijdelijk. Tot de volgende ďcrashĒ: vreselijke pijnen gepaard aan heftige paniekaanvallen en het gevoel te zullen stikken. Het duurt weken voor ze na zoín aanval weer enigszins in balans is.
Na (zware) behandelingen in Engeland volgens de methode van de Amerikaan Paul Chek (*), die overigens erg goed aanslaan, en ťťn van zijn workshops, ook in Engeland, besluit cliŽnte, na wťťr zoín aanval, Paul te bellen: ďHet klopt niet dat ik nu weer zů ziek ben!Ē. Hij brengt het erg voorzichtig maar voor haar vallen meteen alle puzzelstukjes in elkaar: ze draagt de energie van een veulen bij zich. Is zogezegd zwanger van een veulen. Vanaf dat moment houden haar darmen zich opmerkelijk rustig.
Paul doet haar een suggestie aan de hand hoe ze het veulen energetisch over kan dragen aan een hengstige merrie die gedekt gaat worden (ze moet op een bepaalde wijze op de rug van de merrie gaan liggen en vervolgens enkele rituelen uitvoeren) want het veulen wil persť een ďlife experienceĒ, een levenservaring, opdoen. Als het niet lukt mag ze naar Amerika komen voor persoonlijke sessies met hem die ongeveer een week in beslag zullen nemen.

CliŽnte heeft in het verleden enkele behandelingen bij me ondergaan en daarna hebben we contact gehouden. Ik heb altijd wel een energie om haar heen gevoeld maar kwam nooit op het idee dat het ook een veulen zou kunnen zijnÖ
CliŽnte mailt me het hele verhaal, ik denk ďdat kan simpelerĒ en stel voor om het samen met mij te proberen.
Ze vindt een vriendin die toch al van plan was een veulentje bij haar merrie te fokken, bereid om haar merrie voor dit doel te ďlaten gebruikenĒ. Ik stel als voorwaarde dat de merrie zelf ook accoord moet gaan en dat het ďkliktĒ tussen het veulen en de toekomstige moeder. CliŽnte kent de merrie en heeft de indruk dat dat wel het geval zal zijn.
Als ik dit verhaal tegen Wahinhe en Vienne, onze eigen merries, aanhoud biedt Wahinhe spontaan aan om ďdraagmoederĒ te worden. Helaas moet ik haar dan teleur stellen: wij hebben geen plaats voor een veulentje erbij. Vienne geeft aan me te willen helpen met de merrie. Ik aanvaard het aanbod in dank.

Voor de sessie heb ik het volgende ďplan de campagneĒ bedacht:
Stap 1: contact met de merrie om toestemming te vragen.
Stap 2: contact met het veulen om uit te zoeken wat de wederzijdse aantrekkingskracht is tussen het veulen en cliŽnte, om het veulen over te dragen aan de merrie en tot slot om te controleren of het veulen inderdaad geheel uit het systeem van cliŽnte is verdwenen.
Stap 3: uitzoeken wat de overeenkomst is tussen cliŽnte en de paardenwereld om eventuele herhaling te voorkomen.

Stap 1: contact met de merrie
CliŽnte heeft fotoís meegenomen van twee merries voor het geval dat de favoriete merrie niet mee wil werken. Het is mij snel duidelijk dat de merrie van haar vriendin helemaal open staat voor dit veulen. De energie van de tweede merrie daarentegen klopt voor mijn gevoel niet met de energie van het veulen.
Wel is heling nodig van de merrie. Zij heeft een trauma in de achterhand. Op mijn vraag hoe ze in het verleden gedekt is (op natuurlijke of kunstmatige wijze) reageert ze verbaasd: ďNatuurlijke dekking, kan dat ook?Ē Ik krijg een vermoeden hoe het deze keer zal gaan en besluit haar niet wijzer te maken. CliŽnte bevestigt mijn vermoeden.
Het trauma is veroorzaakt door kunstmatige inseminatie. Dit is in het verleden geschied als een koude klinische technische handeling, zonder respect voor de merrie; het heeft haar ook pijn gedaan. In mensentermen zou ik zeggen dat ze verkracht is. CliŽnte kent degene die de merrie de vorige keer heeft geÔnsemineerd en kan begrijpen dat de merrie er op die manier op reageerde. Zij geeft aan dat zowel zij als haar vriendin de inseminatie ook uit kunnen voeren (beiden zijn dierenarts) en of dat mogelijk een optie is? De merrie wordt meteen rustig en antwoordt dat zij graag heeft dat cliŽnte de inseminatie uitvoert en dat haar baasje er bij is voor mentale en emotionele ondersteuning.
Op dit moment vraag ik Vienne of zij nog iets toe te voegen heeft? Zij gaat in gesprek met de merrie. Paarden communiceren onderling enerzijds via lichaamstaal en anderzijds op telepatische wijze. Tussen onze eigen merries zie ik op zoín moment soms lichtflitsen over en weer gaan maar ik kan de codes (nog?) niet ontcijferen. Ik vertrouw op Vienne en wacht maar gewoon op de dingen die komen gaan. Plots zie ik de merrie geheel oplichten behalve de achterhand op de plek waar ik het trauma geconstateerd had. Ik blijf in contact met beiden en wacht weer af. En ja hoor: langzaamaan breidt het licht zich uit om ook de gewonde plek te verlichten en te helen. De merrie wordt steeds rustiger en pas als het klaar is ga ik verder.

Stap 2: contact met het veulen
Om het contact met Veulentje, zoals we hem in de sessie besluiten te noemen, te vergemakkelijken (cliŽnte is er vast van overtuigd dat het een hengstveulen is) vraag ik cliŽnte zich te verbinden met het Bethlehemgrid, een zeer helend en grondend (aardend) krachtveld in de Aarde.
Ik stel me voor aan Veulentje en leg hem uit wat de bedoeling is met de vraag of hij accoord gaat? en voel dat mijn hele systeem, tot in de verste uithoeken van mijn aura, op een vriendelijke en zachte maar zeer besliste manier wordt ďdoorgelichtĒ. Hij neemt er de tijd voor.

Op de vraag of Veulentje weet dat hij een mensenmoeder heeft uitgekozen is het antwoord ďneeĒ. Ik nodig hem uit om eens goed te kijken naar het wezen wier bescherming hij heeft gezocht: ze loopt op twee benen in plaats van vier, heeft niet zoín mooie staart en haar hoofd is hťťl anders. Het wordt hem nu ook duidelijk waarom hij regelmatig zo onrustig werd (en cliŽnte op zoín moment haar darmen voelde ďcrashenĒ en panisch werd; het was Veulentjeís paniek): ďHoe lang gaat dit nog duren?!Ē.
Als alles tot hem doordringt raakt hij in een lichte paniek: ďEn wat nu dan?!Ē. Zowel cliŽnte als ik leggen hem uit wat we van plan zijn en ik breng Veulentje in contact met zijn eventuele aanstaande paardenmoeder. Voor hem kan de overdracht niet snel genoeg plaatsvinden en als ik cliŽnte verzoek Veulentje over te dragen zie ik dat de merrie haar hartchakra helemaal opent en hij zů naar binnen kan wandelen.

CliŽnte echter voelt dat Veulentje nog niet geheel kan gaan. Ze voelt een soort verdriet om dit wezen dat al zů lang bij haar is los te laten. (Veulentje is bij haar sinds haar negentiende jaar toen ze aanwezig was bij de bevalling van een doodgeboren veulen.) Ik geef haar de tijd om dit rouwproces door te maken en geef haar daarbij de Amber-olie van Grandma Chandra (**) in haar handen. Deze hadden we aan het begin van de sessie al uitgekozen (cliŽnte gaf aan dat ze er rustig van werd) en op de aromasteen laten branden. Ze doet ook een druppel op haar voorhoofd.

Ondertussen blijf ik in contact met zowel Veulentje als de merrie ťn speur cliŽnteís systeem afnaar eventuele achtergebleven energieŽn van Veulentje. Als cliŽnte zover is nodig ik haar uit om zelf ook op zoek te gaan naar eventuele achtergebleven stukken van Veulentje. Ze vindt twee plekken waar Veulentjeís energie nog is blijven hangen. Ik geef aan hoe ze die energieŽn terug kan geven aan Veulentje maar het hapert.
Dit is het moment om de overeenkomst tussen Veulentje en cliŽnte te onderzoeken. Toen Veulentje negentien jaar geleden dood geboren werd raakte hij wanhopig en in de war. CliŽnteís systeem bood Veulentje de geborgenheid en troost die hij op dat moment nodig had, zich niet realiserend dat het om een mens ging. Ik vroeg hem waarom hij het niet nogmaals had geprobeerd bij diezelfde paardenmoeder? ďHet zou niet werken.Ē Haar energie klopte niet met de zijne. Vergelijkbaar met wat ik voelde bij de foto van de tweede merrie die cliŽnte had meegenomen. Toen het mis ging wist hij dat het een volgende keer bij deze merrie ook niet zou lukken. CliŽnteís energie klopte wťl. (CliŽnte is zťťr betrokken bij paarden; volgens sommigen is ze zelf een half paard. Ze heeft eigen paarden en heeft zich toegelegd op training van geblesseerde paarden.)

Eťn klein probleem, maar daar kwam hij nķ pas achter: cliŽnte was van de verkeerde soortÖ
Ik vraag cliŽnte welke les zij nog te leren heeft van Veulentje. Zij realiseert zich dat ze naar de dieren trok omdat ze bij mensen niet de geborgenheid vond die ze nodig had en dat ze nu bezig is om te leren ook met mensen op dezelfde liefdevolle en respectvolle wijze om te gaan als ze dat met dieren, en met name met paarden, doet. Veulentje leert haar op dit moment om ook negatieve, belastende energie van mensen door zich heen te laten stromen zonder zich erdoor van de wijs te laten brengen. Ze brengt de les in gedachten in praktijk met iemand die ze kent en ervaart dat het werkt.
Hierna kan ze de nog achtergebleven energie van Veulentje onbelemmerd aan hem terug geven en ervaart ze dat er ruimte komt in dat deel van haar lichaam en dat ze vrijer kan ademen.

Ze ervaart Veulentje als erg ver weg terwijl ze de merrie vlak naast zich voelt. Ze voelt ook niet langer de wens om eigenaresse te worden van Veulentje op het moment dat hij echt geboren wordt. (Dat was wel het plan als het een hengstveulen zou zijn.) En, belangrijk!, ze voelt geen angst meer om bij de geboorte aanwezig te zijn maar voelt daar ook de noodzaak niet toe.
In mijn beeld heeft Veulentje zich gevoegd bij al die andere paardenzieltjes die wachten op incarnatie. Ik zie op dat moment zelfs geen lijn lopen naar de merrie en merk op dat het me niet zal verbazen als hij eventueel een andere paardenmoeder uit zal kiezen.
Zowel cliŽnte als ik hebben niet het gevoel dat Veulentje bij cliŽnte terug zal komen: hij weet nu waar hij thuis hoort.

Stap 3: onderzoek naar de overeenkomst (ďcontractĒ) tussen cliŽnte en de paardenwereld
Omdat cliŽnte het gevoel heeft dat de geschiedenis met Veulentje ťťnmalig is en geen behoefte heeft aan verder onderzoek (het voelt voor haar helemaal o.k. met de paarden) stoppen we ermee.
Ter afsluiting checken mijn handen haar systeem en werken we nog even aan een pijnlijke plek in haar buik.
Tot slot dank ik de merrie en Veulentje en het valt me op dat er nu tussen Veulentje en de merrie een gouden lichtlijn is. Het zou me nu hůgelijk verbazen als hij bij een ŗndere paardenmoeder geboren zou wordenÖ

Als cliŽnte naar huis is loop ik naar Vienne om haar te bedanken voor haar medewerking. Hoewel ik het tijdens de sessie niet gemerkt heb (er waren zoveel dingen waar ik mijn aandacht aan moest geven) realiseer ik me dat Vienne veel mťťr heeft gedaan dan ďslechtsĒ de merrie helpen helen. Ze is steeds aanwezig geweest om zowel de merrie als Veulentje gerust te stellen en heeft Veulentje ook de weg gewezen naar de andere veulenzieltjes. Ook de volgende dagen is ze nog in contact met Veulentje om te zorgen dat hij ďop het goede spoorĒ blijft.

Enkele weken later bevestigt Paul Chek dat cliŽnte inderdaad vrij is van de energie van het veulen en ervaart cliŽnte dat de pijnaanvallen, hoewel minder frequent nog steeds aanwezig, niet langer gepaard gaan aan paniek.

Omdat cliŽnte daar geen behoefte toe voelde hebben we haar relatie tot de paardenwereld niet verder onderzocht. Echter tijdens het schrijven van dit verslag komt hierover mťťr informatie los.
CliŽnte heeft in een ver verleden paardenlevens geleid. Vandaar haar zťťr sterke binding met de paardenziel. Veulentje is een mens die er op dit moment voor kiest om paardenlevens te gaan leven. De ďlife-experienceĒ waar hij nu al zo lang naar hunkert is pas zijn tweede of hooguit derde leven als paard. Vandaar dat hij de energie van mens en paard nog door elkaar haalde en niet goed in kon schatten welke merrie energetisch bij hem paste.†††††††
Voor mij is het een grote verrassing om te ontdekken dat de mythische wezens, half mens half paard (centaurs genaamd; zie ook de afbeelding van het dierenriemteken Boogschutter) nog steeds op Aarde verblijven. Weliswaar niet meer in de ďdubbele vormĒ zoals in de oude verhalen -ze kiezen nu hetzij voor de ene, hetzij voor de andere vorm- maar nog immer, zoals de Ouden al wisten, onsterfelijkÖ


(*) Paul Chek (sjamaan, holistisch therapeut, auteur) leidt het C.H.E.K. Institute (USA), verzorgt workshops en internet-cursussen met als doel iedereen de mogelijkheid te geven een vrije denker te worden. Hiernaast houdt hij zich bezig met welzijn en gezondheid. Zie www.chekinstitute.com.

(**) De Amerikaanse Grandma Chandra (multidimensionaal healer) kreeg de titel ďgrandmotherĒ (drager van wijsheid) op zestienjarige leeftijd van Chief Golden Eagle. Inmiddels is ze zesentwintig jaar oud en werkt ze als healer met de intentie om de mensheid te begeleiden om te leven met en in de Nieuwe Energie. Haar oliŽn helpen ons onze ziel te helen en onze planetaire missie te volbrengen. Zie www.grandmachandra.nl.